Kadootje voor alle Tweakers!

Door Jejking op dinsdag 6 december 2011 15:02 - Reacties (62)
Categorie: Initiële Initiatieven, Views: 9.547

Dag lieve Tweakers, terug van nooit weggeweest O+

De Goedheiligman is net weer terug opgehoepeld naar Spanje, toch wil ik de Sinterklaas-sfeer er nog heeeel eventjes inhouden want ik denk dat ik een leuke verrassing voor jullie heb!

De Surprise

Een tijd geleden heb ik een folder aangemaakt met het welbekende Dropbox, een verzameling van allerlei soorten freeware voor de PC. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat er wel tussen. Bijvoorbeeld:
  • antivirus en -malware
  • browsers
  • distributed project computing-software
  • verschillende recoverytools
  • freeware converters
  • video- en audiospelers
  • read- en tweakmeuk voor veel pc-componenten
  • benchmarks en stresstesting-apps
  • Windows-gadgets
  • En meer!
Het leuke is dat ik de Box ook regelmatig bijhoud en voorzie van de laatste updates zodat je altijd meteen met de nieuwste versies aan de slag kan. Het enige wat op dit moment nog mist, voor de slimmeriken die nu 'drivers' willen gaan roepen, ssssh ;) De crux: ik heb op het moment simpelweg niet genoeg ruimte om daar een compartiment voor te maken met de meestvoorkomende drivers (1). Videokaartstuurprogramma's zijn bijvoorbeeld al 100+MB per stuk!

Nou wil ik de Box openstellen voor jullie zodat iedereen er z'n voordeel bij heeft. De Box kan je hier bezoeken en gebruiken wat je nodig hebt!

Het verzoek
Als je me een handje wilt helpen om de Box compleet te krijgen, graag! Zie (1). Daarvoor heb ik extra ruimte nodig. 93% is nou eenmaal behoorlijk vol. Hier kan je je registreren voor je eigen gratis online opslag (2GB standaard). Elke 250MB per lid extra zou geweldig zijn om het werk af te maken waar ik mede voor jullie aan begonnen ben! _/-\o_ O+

Ik hoop jullie Tweakers echt geholpen te hebben hiermee :) Mocht je vragen, opmerkingen, aanbevelingen, complimenten of klachten hebben, dan hoor ik het graag in de ruimte hieronder. Enjoy!

Volgende: Spannend zo'n overspanningsbeveiliging 09-'14 Spannend zo'n overspanningsbeveiliging
Volgende: Gigaprobleem digitale opnames Audacity 09-'11 Gigaprobleem digitale opnames Audacity

Reacties


Door Tweakers user KnoxNL, dinsdag 6 december 2011 15:04

Leuk initiatief! Succes!

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:06

Boeboe schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:
referral links in minified urls, de malafide intentie druipt er weer van af :/
Daarom zet ik het er ook achter misschien zodat je het weet? :')
Thanks!

Door Tweakers user CodeCaster, dinsdag 6 december 2011 15:09

Levensvatbaar principe, executables hosten. Handig voor jezelf omdat jij jezelf vertrouwt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die deze tools ook maar vaker dan een keer gebruikt niet zelf ergens heeft staan.

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:10

CodeCaster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:09:
Levensvatbaar principe, executables hosten. Handig voor jezelf omdat jij jezelf vertrouwt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die deze tools ook maar vaker dan een keer gebruikt niet zelf ergens heeft staan.
I know, maar voor degene die dat niet heeft, wil ik graag een alternatief bieden. En als ik het zelf heb, waarom niet delen? :)

Door Tweakers user croontje, dinsdag 6 december 2011 15:16

Ik heb snel enkele folders overlopen. Hoe groot is je Kado dropbox folder momenteel? (maw. hoeveel MB aan files host je... ) Want op het eerste zicht kom ik bijlange niet aan de 2GB die je gratis bij dropbox krijgt en lijkt dit dus gewoon een snelle manier om 250MB per referal te krijgen.

Wel goed gevonden om zo aan referals te geraken.

Door Tweakers user Wortelsoep, dinsdag 6 december 2011 15:19

Cool idee hoor, erg nuttig ook. De kritiek van CC is opzich terecht, maar het is een kwestie van vertrouwen, net zozeer als dat het een kwestie van vertrouwen is als je wat bij bv cnet downloadt. Ik zie hier wel een markt voor. Het is toch wat ouderwets om naar 100 websites te gaan om wat tools te downloaden.

En er staat toch ook gewoon een linkje bij waarmee je de folder kunt krijgen zonder dat je je verplicht via de referral moet aanmelden? Kom nou zeg.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 15:21]


Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:20

croontje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:16:
Ik heb snel enkele folders overlopen. Hoe groot is je Kado dropbox folder momenteel? (maw. hoeveel MB aan files host je... ) Want op het eerste zicht kom ik bijlange niet aan de 2GB die je gratis bij dropbox krijgt en lijkt dit dus gewoon een snelle manier om 250MB per referal te krijgen.

Wel goed gevonden om zo aan referals te geraken.
Ik begon met 2GB (standaard) en dat is nu als ik me niet vergis 2.75GB. Zal even voor je kijken:

Documenten en projecten-backup (jep, niet geshared): 850.
Antimalware: 100.
Browsers: 75.
DPC: 35.
Spelletjes: 700.
Programma's: 700.
Software voor hardware: 120 (en deze gaat dus nog een flink stuk groeien).

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 15:28]


Door Tweakers user atlantisx, dinsdag 6 december 2011 15:25

Loop je antimalware map eens na 8)7

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:28

Wat wil je zeggen?

Edit: ik denk dat je het over Prey hebt, die heb ik even doorgeschoven naar Handy Tools :)
Wilko schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:19:
Cool idee hoor, erg nuttig ook. De kritiek van CC is opzich terecht, maar het is een kwestie van vertrouwen, net zozeer als dat het een kwestie van vertrouwen is als je wat bij bv cnet downloadt. Ik zie hier wel een markt voor. Het is toch wat ouderwets om naar 100 websites te gaan om wat tools te downloaden.

En er staat toch ook gewoon een linkje bij waarmee je de folder kunt krijgen zonder dat je je verplicht via de referral moet aanmelden? Kom nou zeg.
Snap ik, daarom heb ik er ook een grote verzamelbak van gemaakt (en alles ook gescand uiteraard). Kwestie van vertrouwen + linken naar antimalware en antivirusprogramma's, dat noem ik humor :+

Je laatste punt snap ik overigens niet helemaal. Als je nog geen account hebt, kan je (geloof ik) ook niet de folder inkijken?

Edit: damn, je hebt gelijk, ik heb het gecheckt. Ik wist niet dat de shared link ook zonder account te bezoeken was. Ik zal het gelijk even aanpassen, de beschrijving :)

Edit: zo beter?

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 15:30]


Door Tweakers user croontje, dinsdag 6 december 2011 15:29

Valt idd nog mee, ik had een folder van 500MB of zo verwacht en de rest persoonlijke dingen :p

Ik zou het handiger vinden dat je bv een HTML in je dropbox zou zetten met een soortgelijke structuur. En daarin plak je dan de links van de download van het programma zelf (dus website van de maker). Op die manier heb je een legere (<- vreemd woord :s) dropboxfolder, zijn de executables betrouwbaarder en heb je er zelfs minder werk mee :) Niet dat ik het zou gebruiken maar dan zou ik wel eens gaan piepen welke programma's je gebruikt en in dit geval ga ik niet elke folder doorklikken :)

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:32

croontje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:29:
Valt idd nog mee, ik had een folder van 500MB of zo verwacht en de rest persoonlijke dingen :p

Ik zou het handiger vinden dat je bv een HTML in je dropbox zou zetten met een soortgelijke structuur. En daarin plak je dan de links van de download van het programma zelf (dus website van de maker). Op die manier heb je een legere (<- vreemd woord :s) dropboxfolder, zijn de executables betrouwbaarder en heb je er zelfs minder werk mee :) Niet dat ik het zou gebruiken maar dan zou ik wel eens gaan piepen welke programma's je gebruikt en in dit geval ga ik niet elke folder doorklikken :)
Je bedoelt een soort downloadtree met snelle clicks waar je alles kan vinden? Ik snap je intentie maar ben het er niet mee eens. M'n folder raakt een beetje z'n nut kwijt dan maar dat is lang niet het vervelendste, het feit dat je ook nog dingen moet bezoeken (lang niet alles is ook even te hotlinken) en downloaden, en alle exe's ergens moet stallen. Is naarder vind ik. Ik ga er hier even vanuit dat je het zou willen opslaan dan. Hier is het klik en uitvoeren, naar mijn mening toch wel een stukje makkelijker :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 15:34]


Door Tweakers user croontje, dinsdag 6 december 2011 15:38

Waarom zou ik de exe's ergens moeten stallen, je kunt toch altijd op uitvoeren klikken. :s Er is idd een extra tussenstap. Het allermakkelijkst vind ik nog steeds gewoon snel rechstreeks naar de website van de fabrikant gaan. Dan ben ik 100% zeker van de laatste versie en 99,9% zeker dat er geen malware bijzit (100% zekerheid heb je immers nooit :p)

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:40

Zat mensen die het wel ergens opslaan, dus dat werk bespaar ik ze hiermee ;) Daarnaast haal ik het natuurlijk ook alleen maar uit gecontroleerde bronnen.

Door Tweakers user fotografie999, dinsdag 6 december 2011 15:45

Als jij die map update komt hij dan automatische ook juist (dus de nieuwste versie) bij mij terecht?

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 15:47

Als je shared folder member bent, wel. Dan wordt de hele folder (of een deel, als je wilt) naar je systeem gesynct. Maar sowieso, nu heb je de laatste link op het moment dat je de bijgewerkte folder bezoekt, dus bv voor de maandelijkse AMD Catalyst-update die ik bijhoud ;)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 15:54]


Door Tweakers user RobIII, dinsdag 6 december 2011 16:15

Wat is er mis met een webpagina (je weet wel, HTML enzo) met een zooi linkjes naar de homepages van de betreffende software? Zodoende stuur je je "gebruikers" altijd naar de juiste pagina met de meest recente versie.
  • Kost je hooguit een paar Kb i.p.v. Gb's
  • Altijd laatste versie
  • Ik hoef geen executables van jou te vertrouwen (lees: betrouwbare althans: betrouwbaardere bronnen)
  • Ik hoef niet van jou aan te nemen dat dit spul allemaal legaal is; ik kan 't zélf constateren als ik op betreffende site(s) kom
Een mooi voorbeeld is Scott Hanselman's 2011 Ultimate Developer and Power Users Tool List for Windows (die overigens elk jaar / elke paar jaar bijgewerkt wordt).

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 16:17]


Door Tweakers user naarden 4ever, dinsdag 6 december 2011 17:21

Kerel, mijn steun heb je. Wat een geweldig initiatief! DM me als het af is!

P.S. Als je nog een stuk software kunt fixen waardoor ik ook alle drivers in een keer kan updaten, of in ieder geval weet welke drivers er nog missen/outdated zijn... ;)

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 17:32

RobIII schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:15:
Wat is er mis met een webpagina (je weet wel, HTML enzo) met een zooi linkjes naar de homepages van de betreffende software? Zodoende stuur je je "gebruikers" altijd naar de juiste pagina met de meest recente versie.
  • Kost je hooguit een paar Kb i.p.v. Gb's
  • Altijd laatste versie
  • Ik hoef geen executables van jou te vertrouwen (lees: betrouwbare althans: betrouwbaardere bronnen)
  • Ik hoef niet van jou aan te nemen dat dit spul allemaal legaal is; ik kan 't zélf constateren als ik op betreffende site(s) kom
Een mooi voorbeeld is Scott Hanselman's 2011 Ultimate Developer and Power Users Tool List for Windows (die overigens elk jaar / elke paar jaar bijgewerkt wordt).
Ik zal erover nadenken, het klinkt als een goed initiatief alleen dan niet op deze manier, eerder text-only dan. Ik heb namelijk een partij haat aan html, kan er niet mee overweg. Ik snap het niet, ik denk alleen grafisch. Voor mij een zegen, voor anderen een beperking, om eerlijk te zijn zou ik niet anders willen maar fijn dat je meegedacht hebt!
naarden 4ever schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:21:
Kerel, mijn steun heb je. Wat een geweldig initiatief! DM me als het af is!

P.S. Als je nog een stuk software kunt fixen waardoor ik ook alle drivers in een keer kan updaten, of in ieder geval weet welke drivers er nog missen/outdated zijn... ;)
Het grootste deel is er al hoor ;) Alleen de ruimtevretende zaken (drivers) passen er op het moment nog even niet bij. Edit: een aanmelding binnen, gaat langzaam de goede kant op :9~

De laatste optie is denk ik wel iets voor te vinden, als ik het gevonden heb zal ik het zeker toevoegen!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 17:33]


Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 18:05

Iemand een voorstander van Device Doctor als updatertool?

Voor de criticasters, even een full sweep van Avira, MBAM en Spybot S&D door de hele Box.

Avira: 0 Infecties.
MBAM: 0 Infecties.
Spybot S&D: X

Zoals verwacht: alles okee :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 18:11]


Door Tweakers user Thralas, dinsdag 6 december 2011 19:19

Als je nog zo'n Google AdWords-coupon hebt liggen heb je zo 32 referrals trouwens ;)

En als je toevallig nog een universiteits- of hogeschoolmailadres hebt dan krijg je 500MB per referral.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 19:20]


Door Tweakers user atlantisx, dinsdag 6 december 2011 19:26

Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:05:
Iemand een voorstander van Device Doctor als updatertool?

Voor de criticasters, even een full sweep van Avira, MBAM en Spybot S&D door de hele Box.

Avira: 0 Infecties.
MBAM: 0 Infecties.
Spybot S&D: X

Zoals verwacht: alles okee :)
Nu maak je weer dezelfde fout als in je mapje, Avira en Spybot S&D ? We leven in 2011 hoor, dit soort software kan echt niet meer.

Door Tweakers user Mad-Monkey, dinsdag 6 december 2011 19:38

dropbox blog over extra ruimte
met wat daar staat heb je sowieso al 0.75gb extra.

je kan trouwens nog je adres omzetten naar een .edu of andere schoolaccount en 500mb per referal krijgen.

oh en natuurlijk mijn referal dropbox link

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 19:54

Thralas schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:19:
Als je nog zo'n Google AdWords-coupon hebt liggen heb je zo 32 referrals trouwens ;)

En als je toevallig nog een universiteits- of hogeschoolmailadres hebt dan krijg je 500MB per referral.
Goede tip, helaas heb ik geen van beiden. Thanks anyway :)
Mad-Monkey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:38:
dropbox blog over extra ruimte
met wat daar staat heb je sowieso al 0.75gb extra.

je kan trouwens nog je adres omzetten naar een .edu of andere schoolaccount en 500mb per referal krijgen.

oh en natuurlijk mijn referal dropbox link
I see what you did there! Maar 0.75, met schooladressen, dan moet het toch eindigen op .edu?
atlantisx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:26:
[...]


Nu maak je weer dezelfde fout als in je mapje, Avira en Spybot S&D ? We leven in 2011 hoor, dit soort software kan echt niet meer.
Nóg zo'n vage post. Kan je ook even uitleggen deze keer wáárom je schiet op de inhoud van m'n box? 8)7 Volgens mij staan ze nog relatief hoog aangeschreven. Mocht je het gemist hebben, ik leg de nadruk vooral op freeware.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 19:55]


Door Tweakers user Mad-Monkey, dinsdag 6 december 2011 19:59

nee nederlandse schoolaccounts werken ook.
daarnaast als je een .edu account wil hebben dit is wat ik ook gebruik aangezien ik al lang niet meer studeer

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 20:06

Toptip, ga ik even naar kijken :)

Door Tweakers user Sp3ci3s8472, dinsdag 6 december 2011 20:07

atlantisx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:26:
[...]
Nu maak je weer dezelfde fout als in je mapje, Avira en Spybot S&D ? We leven in 2011 hoor, dit soort software kan echt niet meer.
We leven inderdaad in 2011 Spybot wordt nog steeds geupdate en is zeer bruikbaar. Ik heb alternatieven gebruikt zoals Super Antispyware maar die vond ik gewoon een stuk minder werken.

Vooral de opties in Spybot die je hostfile aanpassen en via je browser een aantal sites blacklisten is gewoon erg goed.

Avira gebruik ik niet :P.

Trouwens goed initiatief, ik zou er zelf geen gebruik van maken maar toch.


Adressen zoals .uu.nl zijn ook goed als school adress.

Door Tweakers user atlantisx, dinsdag 6 december 2011 20:08

Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:54:
[...]
Nóg zo'n vage post. Kan je ook even uitleggen deze keer wáárom je schiet op de inhoud van m'n box? 8)7 Volgens mij staan ze nog relatief hoog aangeschreven. Mocht je het gemist hebben, ik leg de nadruk vooral op freeware.
Laat ik eerst even zeggen, ik vind het sowieso wel een leuk iets hoor zo'n verzamelink ( ik heb iets vergelijkbaars op mijn eigen /public )

Maar zowel avira, als Spybot zijn tegenwoordig niet echt meer geschikt als anti virus/malware. Even los van het fijt dat avira opmerkelijk zwaar is, voor de gebode bescherming. Bieden ze bijde gewoon een zeer matige bescherming tegen virri/malware. EN bij een reeds geinfecteerd systeem zij ze helemaal zinloos.

Door Tweakers user Raphaelo, dinsdag 6 december 2011 20:15

Die pokemon spellen zou ik er niet op laten staan... Ik zou proberen elke zweem van piraterij proberen te vermijden.

Door Tweakers user RobIII, dinsdag 6 december 2011 21:14

Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:32:
Voor mij een zegen, voor anderen een beperking, om eerlijk te zijn zou ik niet anders willen maar fijn dat je meegedacht hebt!
Het is écht geen rocket-science ofzo hoor ;)
Met een paar regels HTML en een paar regels CSS ben je er al. Dus dat is geen excuus :)

Maar nog beter: je lijkt wél te begrijpen hoe je op tweakblogs linkjes moet maken. Dan kun je toch ook gewoon een blogitem maken met daarin de nodige linkjes? Met een [list] kom je ook een heel eind ;)


code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Antivirus & antimalware
[list]
[li] [url="http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php"]Ad-Aware[/url]
[li] [url="http://free.avg.com/"]AVG Free[/url]
[li] [url="http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus"]Avira Free[/url]
[li] ...
[li] ...
[li] ...
[/list]
Distributed project computing
[list]
[li] [url="http://boinc.berkeley.edu/download.php"]Boinc[/url]
[li] [url="http://folding.stanford.edu/English/Download"]Folding At Home[/url]
[li] ...
[li] ...
[li] ...
[/list]
Programma's
[list]
[li] ...
[li] ...
[li] ...
[/list]



:Y)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 21:18]


Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 21:18

atlantisx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:08:
[...]


Laat ik eerst even zeggen, ik vind het sowieso wel een leuk iets hoor zo'n verzamelink ( ik heb iets vergelijkbaars op mijn eigen /public )

Maar zowel avira, als Spybot zijn tegenwoordig niet echt meer geschikt als anti virus/malware. Even los van het fijt dat avira opmerkelijk zwaar is, voor de gebode bescherming. Bieden ze bijde gewoon een zeer matige bescherming tegen virri/malware. EN bij een reeds geinfecteerd systeem zij ze helemaal zinloos.
Okee, vertel maar een alternatief voor malware en virussen. Ik sta open voor suggesties ;)
RobIII schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:14:
[...]

Het is écht geen rocket-science ofzo hoor ;)
Met een paar regels HTML en een paar regels CSS ben je er al. Dus dat is geen excuus :)

Maar nog beter: je lijkt wél te begrijpen hoe je op tweakblogs linkjes moet maken. Dan kun je toch ook gewoon een blogitem maken met daarin de nodige linkjes? Met een [ list] kom je ook een heel eind ;)
Really? Je beseft je wel dat ik hier werk met de knopjes? *facepalm* ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Antivirus & antimalware
[list]
[li] [url="http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php"]Ad-Aware[/url]
[li] [url="http://free.avg.com/"]AVG Free[/url]
[li] [url="http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus"]Avira Free[/url]
[li] ...
[li] ...
[li] ...
[/list]
Distributed project computing
[list]
[li] [url="http://boinc.berkeley.edu/download.php"]Boinc[/url]
[li] [url="http://folding.stanford.edu/English/Download"]Folding At Home[/url]
[li] ...
[li] ...
[li] ...
[/list]

Voorlopig is het voor mij een excuus in ieder geval. Dat type code snap ik al amper/barely enough. Misschien dat ik er in de toekomst naar ga kijken maar voorlopig heb ik wel andere dingen te leren. Tot die tijd, have fun met de Dropbox!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 21:25]


Door Tweakers user RobIII, dinsdag 6 december 2011 21:48

Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:18:
Really? Je beseft je wel dat ik hier werk met de knopjes? *facepalm* ;)
Je hebt 't knopje met de bolletjes (2e van rechts) voor de list (en die hoef je niet eens te gebruiken) en 't kettinkje voor de hyperlinks (meest rechtse) maar dat wist je al getuige de links in je blog. What more is there to understand :?

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 21:48]


Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 21:54

Het gebruik van dat soort code op een pagina misschien? Ik heb geen idee of ik dat rechtstreeks over kan nemen of dat dit Tweakers-code is of universeel ofzoiets. Je laat trouwens doorschemeren dat het overal gebruikt kan worden, dat reikt al verder dan m'n kennis.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 21:54]


Door Tweakers user Tharulerz, dinsdag 6 december 2011 22:07

Het is wel duidelijk dat OP gewoon een excuus zoekt voor referrals te krijgen. Alle betere alternatieven voor zijn "antimalware folder" schiet hij af met brakke excuses.

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 22:42

Tharulerz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:07:
Het is wel duidelijk dat OP gewoon een excuus zoekt voor referrals te krijgen. Alle betere alternatieven voor zijn "antimalware folder" schiet hij af met brakke excuses.
Gast, doe niet zo dom. Ik vraag om alternatieven omdat naar mijn idee de geboden opties best redelijk waren en dan roep jij dat ik aan het referraltrekken ben. Kansloos.

Edit: en zeker nadat ik er nú al 400MB aan drivers bijgezet heb. #fail :')

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 december 2011 23:23]


Door Tweakers user mrc4nl, dinsdag 6 december 2011 23:14

ik snap het niet. als jij meer opslagruimte wil hebben moet je me uitnodigen toch?

Door Tweakers user Jejking, dinsdag 6 december 2011 23:23

mrc4nl schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:14:
ik snap het niet. als jij meer opslagruimte wil hebben moet je me uitnodigen toch?
Yep, dat is het idee. Why, wat is je vraag? :)

Door Tweakers user mrc4nl, dinsdag 6 december 2011 23:34

laat maar. als je meer ruimte wil moet je non dropox gebruikers later registreren.
gaat niet op als je al dropbox hebt blijkbaar.


Door Tweakers user RobIII, woensdag 7 december 2011 01:04

Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:54:
Het gebruik van dat soort code op een pagina misschien?
De code met [blaat] is "alleen" bruikbaar op T.net (lees; tweakblogs in dit geval), maar dat weet je zelf stiekem ook best.
Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:54:
Ik heb geen idee of ik dat rechtstreeks over kan nemen
Probeer het eens??
Ja dus.
Het is (een afgeleide van) BBCode en wordt inderdaad op meer plaatsen gebruikt.
Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:54:
Je laat trouwens doorschemeren dat het overal gebruikt kan worden
BBCode (dus [blaat]) gebruik je op T.net (Tweakblogs, GoT, FP etc.) en HTML (dus <blaat>) gebruik je in webpagina's (.html, .php en dat soort toestanden of op plaatsen waar je HTML kunt posten). Eén van de twee kun je allicht in 99 v.d. 100 gevallen gebruiken. Welke dat is ben je in 3 seconden achter. Je hebt nu een voorbeeld in HTML en een voorbeeld in BBCode gehad en beide zijn, met niet langer dan er 2 minuten naar te kijken en 2 minuten mee te spelen, een eitje om te gebruiken :)
offtopic:
Ik moet bekennen dat ik Tharulerz' reactie (met name de eerste zin) wel begrijpelijk vind. Het lukt je wél links naar je dropbox en lijstjes op je blog te maken getuige deze blogpost zélf notabene , maar links naar andere websites is opeens te moeilijk :?
Jejking schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:54:
dat reikt al verder dan m'n kennis.
Doe eens des Tweakers en doe eens wat kennis op! :Y)

Laat duidelijk zijn dat je moet doen wat je niet laten kunt; maar ik zie écht geen enkele goede reden om hier DropBox voor te gebruiken en met eerder genoemde voordelen in de vergelijking meegenomen slaat bij mij de weegschaal toch écht als een dolle door naar de "Linkjes naar andere sites maken" en niet "Alles zelf hosten en proberen up-to-date te houden".

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 01:14]


Door Tweakers user TheodoorDG, woensdag 7 december 2011 01:29

Ik snap echt het voordeel niet; http://ninite.com/ en http://allmyapps.com/ wel eens gezien? Ninite kun je bookmarken. Bij allmyapps kun je ook inloggen.

Door Tweakers user In Search of Sunrise, woensdag 7 december 2011 04:38

atlantisx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:26:
[...]


Nu maak je weer dezelfde fout als in je mapje, Avira en Spybot S&D ? We leven in 2011 hoor, dit soort software kan echt niet meer.
Avira is anders iets van de laatste tijd en staat goed aangeschreven. Presteert beter dan menig betaalde pakket. Nogal een troll maak je daar. Spybot wordt dan in mindere mate gebruikt, omdat je tegenwoordig MBAM en SuperAntiSpyware hebt. Al is Spybot ook nog wel goed en wordt ook nog bijgewerkt. Je bent zeker in de war met Ad-Aware van lavasoft.
Dat is inderdaad achterhaald. Maar Avira Antivir en Spybot absoluut niet.
Zelf overigens een tevreden gebruiker van Avira Free Antivirus 2011.

Door Tweakers user mmbrinker, woensdag 7 december 2011 08:43

al eens gekeken op www.dropbox.com/free als je die dingen doen krijg je per link 128mb erbij het is niet veel maar wel wat ;)

Door Tweakers user Jejking, woensdag 7 december 2011 10:05

RobIII schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:04:
[...]

De code met [blaat] is "alleen" bruikbaar op T.net (lees; tweakblogs in dit geval), maar dat weet je zelf stiekem ook best.


[...]

Probeer het eens??


[...]

Ja dus.


[...]

Het is (een afgeleide van) BBCode en wordt inderdaad op meer plaatsen gebruikt.


[...]

BBCode (dus [blaat]) gebruik je op T.net (Tweakblogs, GoT, FP etc.) en HTML (dus <blaat>) gebruik je in webpagina's (.html, .php en dat soort toestanden of op plaatsen waar je HTML kunt posten). Eén van de twee kun je allicht in 99 v.d. 100 gevallen gebruiken. Welke dat is ben je in 3 seconden achter. Je hebt nu een voorbeeld in HTML en een voorbeeld in BBCode gehad en beide zijn, met niet langer dan er 2 minuten naar te kijken en 2 minuten mee te spelen, een eitje om te gebruiken :)
offtopic:
Ik moet bekennen dat ik Tharulerz' reactie (met name de eerste zin) wel begrijpelijk vind. Het lukt je wél links naar je dropbox en lijstjes op je blog te maken getuige deze blogpost zélf notabene , maar links naar andere websites is opeens te moeilijk :?



[...]

Doe eens des Tweakers en doe eens wat kennis op! :Y)

Laat duidelijk zijn dat je moet doen wat je niet laten kunt; maar ik zie écht geen enkele goede reden om hier DropBox voor te gebruiken en met eerder genoemde voordelen in de vergelijking meegenomen slaat bij mij de weegschaal toch écht als een dolle door naar de "Linkjes naar andere sites maken" en niet "Alles zelf hosten en proberen up-to-date te houden".
Thanks voor dat tweede stuk uitleg, erg nuttig en hulde daarvoor. Maar even een note: in plaats van dat je eens stopt met dingen in m'n mond te schuiven (weet je stiekem ook zelf best, dit en dat opeens te moeilijk) zou ik er maar eens van uitgaan dat iemand gewoon de waarheid spreekt. Echt jammer. Het overgrote deel wat je hier vertelt is domweg nieuw voor me! Om een website te bouwen, ben ik altijd afhankelijk geweest van kantenklare spullen, click, paint, drag, dat idee. Aan de ene kant beperkend, aan de andere kant vind ik het zelf prettig omdat code domweg niet m'n ding is. Dat ik eens een TS in elkaar heb geflanst met veel pijn, moeite en hulp, wil nog niet zeggen dat ik een hele html-pagina in elkaar kan timmeren.

En als iemand een andere aanpak beter vindt, dan kan, nee dan moét je dat kunnen respecteren! Zoals ik heb gezegd, ik wil er best over nadenken maar op dit moment vind ik de volledige backup gewoon handiger. De redenen hiervoor heb ik al neergezet tegen Croontje in Jejking: Kadootje voor alle Tweakers!, mocht je dat nog niet gelezen hebben :)
TheodoorDG schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:29:
Ik snap echt het voordeel niet; http://ninite.com/ en http://allmyapps.com/ wel eens gezien? Ninite kun je bookmarken. Bij allmyapps kun je ook inloggen.
Deze sites ken ik nog niet, interessant! Ik ga er eens naar kijken om te zien wat het precies inhoudt, thanks!
In Search of Sunrise schreef op woensdag 07 december 2011 @ 04:38:
[...]


Avira is anders iets van de laatste tijd en staat goed aangeschreven. Presteert beter dan menig betaalde pakket. Nogal een troll maak je daar. Spybot wordt dan in mindere mate gebruikt, omdat je tegenwoordig MBAM en SuperAntiSpyware hebt. Al is Spybot ook nog wel goed en wordt ook nog bijgewerkt. Je bent zeker in de war met Ad-Aware van lavasoft.
Dat is inderdaad achterhaald. Maar Avira Antivir en Spybot absoluut niet.
Zelf overigens een tevreden gebruiker van Avira Free Antivirus 2011.
Eens is, Avira doet toch een goeie klus. Heb me gisteren wat ingelezen omdat ik op dat gebied inderdaad wat achter de feiten aanliep, maar voorlopig lijken AVG 2012 Free (hoge detectierate, weinig systeemdruk) icm MBAM (verwijdert malware ook écht) een goeie combo. Panda Cloud ben ik ook onder de indruk van. Zie de Box, heb 'm geupdatet ;) Voor de zekerheid ook MS Essentials er bijgezet, ook een redelijk pakket.Thanks voor het delen van je gebruikservaring!
mmbrinker schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:43:
al eens gekeken op www.dropbox.com/free als je die dingen doen krijg je per link 128mb erbij het is niet veel maar wel wat ;)
Het scheelt inderdaad wat, een beetje een druppel op een gloeiende plaat maar goede tip! _/-\o_

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 10:08]


Door Tweakers user wibra, woensdag 7 december 2011 10:52

ninite.com
'nuff said

Door Tweakers user Oid, woensdag 7 december 2011 13:07

waarom zet je de md5 hashes er niet bij voor de mensen die het niet vertrouwen?

Door Tweakers user Jejking, woensdag 7 december 2011 13:14

Ik weet wat het zijn, hoe zou ik dat moeten doen?

Door Tweakers user pstalman, woensdag 7 december 2011 13:45

als iemand nog bijv oude Nvidia drivers zoekt, of patches van oude games (unreal 1 etc). Ik heb het nog en op verzoek aan te bieden (mail me).

Door Tweakers user RobIII, woensdag 7 december 2011 14:18

pstalman schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:45:
als iemand nog bijv oude Nvidia drivers zoekt, of patches van oude games (unreal 1 etc). Ik heb het nog en op verzoek aan te bieden (mail me).
http://oldversion.com/ :Y)

Door Tweakers user Dreeke fixed, woensdag 7 december 2011 14:32

je kan checksums maken/controleren via:
HxDen

Exe laden, Analysis - Checksums

Kan je ook Greenshot bij je tools voegen.

P.S. Ik neem aan dat het over windows tools gaat, gezien de virusscanners :+

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 14:39]


Door Tweakers user Jejking, woensdag 7 december 2011 14:45

Amen :P Geweldige site.
Dreeke fixed schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:32:
je kan checksums maken/controleren via:
HxDen

Exe laden, Analysis - Checksums

Kan je ook Greenshot bij je tools voegen.

P.S. Ik neem aan dat het over windows tools gaat, gezien de virusscanners :+
Ja? Hehe. Ik zie alleen geen officiële site voor die tool, alleen maar 4shared e.d. linkjes? (Zelf ietsje huiverig voor normaalgesproken).

Edit: Greenshot toegevoegd :)

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 14:46]


Door Tweakers user RobIII, woensdag 7 december 2011 15:25

Dreeke fixed schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:32:
je kan checksums maken/controleren via:
HxDen
Allemaal leuk en aardig maar ik vertrouw geen hash van een ander dan de maker van de applicatie. Stel je 't volgende scenario voor:
  • Jejking downloadt applicatie
  • Virus op z'n PC infecteert vervolgens die applicatie
  • Jejking genereert MD5 (van die infected applicatie) en publiceert de MD5 op de pagina in z'n dropbox
  • Gebruiker komt op Jejking's pagina dropbox en ziet een applicatie die hij/zij wil gaan gebruiken en downloadt die applicatie netjes.
  • Gebruiker (die toch geen fuck met een MD5 doet) controleert (in een utopische wereld) z'n MD5 van de applicatie en die is prima in orde
  • Gebruiker installeert infected app
  • De rapen zijn gaar
Lekker nutteloos dus.

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 15:30]



Door Tweakers user Brilsmurfffje, woensdag 7 december 2011 19:06

Wat is er mis met de meuktracker van tweakers.net ?

Door Tweakers user Raphaelo, woensdag 7 december 2011 19:15

nogmaals: pokemon.rar?

Sowieso, matig initiatief dit:

- Geen controle mogelijkheden op integriteit.
- Dubieuze / illegale software
- Vereist handmatig updaten van jou kant.
- Er zijn al (veel) betere alternatieven.

Zoals het op mij overkomt heb je nu een vierkant wiel uitgevonden, het werkt, maar waarom zou je het gebruiken als er ook ronde bestaan?

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 december 2011 19:21]


Door Tweakers user Jejking, woensdag 7 december 2011 21:32

brilsmurfffje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:06:
Wat is er mis met de meuktracker van tweakers.net ?
Oh, niet veel hoor, hier is het alleen click 'n get.
Raphaelo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:15:
nogmaals: pokemon.rar?

Sowieso, matig initiatief dit:

- Geen controle mogelijkheden op integriteit.
- Dubieuze / illegale software
- Vereist handmatig updaten van jou kant.
- Er zijn al (veel) betere alternatieven.

Zoals het op mij overkomt heb je nu een vierkant wiel uitgevonden, het werkt, maar waarom zou je het gebruiken als er ook ronde bestaan?
Ik had je eerdere post gemist, maar je kan ook overdrijven. Het valt allemaal reuze mee hoor. Betere alternatieven zijn er misschien wel, feit is dat ik het in ieder geval voor mezelf heb opgezet en degene die er ook gebruik van wilt maken is welkom.

Door Tweakers user wibra, woensdag 7 december 2011 22:37

akkoord, maar nu je andere alternatieven voorgeschotelt gekregen hebt, moet je toch toegeven dat die
1) veel beter werken (worden ook geupdate als jij op vakantie/ziek/dood bent)
2) minder werk voor jou zijn
3) betrouwbaarder zijn

we willen gewoon van jou horen "ja, ik ben een dumbo, mea culpa, ik zal mn blog aanpassen voor alle andere bloggangers die de comments niet lezen"

Door Tweakers user Jejking, woensdag 7 december 2011 22:54

Moet? Dahag. Ik moet hier he-le-maal niets. Enne, iets met gegeven paard in de bek kijken ofzo?

Door Tweakers user Wes, donderdag 8 december 2011 03:15

Je blijft maar claimen dat je een cadeautje geeft, maar is dat wel zo? Je geeft namelijk andermans gratis software weg, via een gratis dienst (dropbox). Je scoort ondertussen wel gratis meer ruimte voor je dropbox account. Het weggeven van de software kost je dus geen cent, maar ondertussen wordt je er zelf wel beter van. Niet bepaald altruïstisch dus. Je gebruikt ook nog eens een url shortener op een blog, dat heeft geen enkel nut maar zorgt er wel voor dat mensen voor het klikken niet kunnen zien dat het een referral link is.

In de comments suggereren mensen een andere manier om hetzelfde te bereiken. Beter voor de mensen die er gebruik van maken (altijd de nieuwste versie), beter voor jou (minder werk) en beter voor de makers van de software (meer exposure). Enig nadeel is dat je dan geen referral link zou kunnen plaatsen. Deze oplossing wijs je af omdat je jouw manier handiger vindt. Je begrijpt dat het mij niet is ontgaan dat jouw manier meer werk is, maar je wel meer ruimte voor je dropbox account oplevert.

Voorlopig ben jij degene die hier het grootste voordeel heeft, dat maakt het wat mij betreft nogal een dubieus verhaal.

Het verhaal over code laat ik buiten beschouwing. Er zijn meer dan genoeg gratis tooltjes waar iedereen een lijstje met links mee in elkaar kan klikken, ook jij.

[Reactie gewijzigd op donderdag 8 december 2011 03:17]


Door Tweakers user Jejking, donderdag 8 december 2011 13:37

Wezz6400 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 03:15:
Je blijft maar claimen dat je een cadeautje geeft, maar is dat wel zo? Je geeft namelijk andermans gratis software weg, via een gratis dienst (dropbox). Je scoort ondertussen wel gratis meer ruimte voor je dropbox account. Het weggeven van de software kost je dus geen cent, maar ondertussen wordt je er zelf wel beter van. Niet bepaald altruïstisch dus. Je gebruikt ook nog eens een url shortener op een blog, dat heeft geen enkel nut maar zorgt er wel voor dat mensen voor het klikken niet kunnen zien dat het een referral link is.

In de comments suggereren mensen een andere manier om hetzelfde te bereiken. Beter voor de mensen die er gebruik van maken (altijd de nieuwste versie), beter voor jou (minder werk) en beter voor de makers van de software (meer exposure). Enig nadeel is dat je dan geen referral link zou kunnen plaatsen. Deze oplossing wijs je af omdat je jouw manier handiger vindt. Je begrijpt dat het mij niet is ontgaan dat jouw manier meer werk is, maar je wel meer ruimte voor je dropbox account oplevert.

Voorlopig ben jij degene die hier het grootste voordeel heeft, dat maakt het wat mij betreft nogal een dubieus verhaal.

Het verhaal over code laat ik buiten beschouwing. Er zijn meer dan genoeg gratis tooltjes waar iedereen een lijstje met links mee in elkaar kan klikken, ook jij.
Oh come on........ not this shit again :X
A. ik heb er tijd en werk aan. Fijn dat je dat ook ziet.
B. ik deed het per definitie al voor mezelf, zoals aangegeven, ik heb namelijk graag al m'n apps in de buurt.
C. Al die apps en programmatuur zijn sowieso al te benaderen, je hoeft er niet eens een account voor aan te maken.
D. Ik zeg, áls je me wilt helpen om het af te maken, dán kan dat door [...] Waar is de verplichting dan, wijs het me maar aan.
E. En omdat ik het ergens in de aanpak niet mee eens ben, maakt mij dat egoïstisch, niet-altruïstisch en een dumbo?
F. O ja, als laatste: waar heb ik ook alweer gezegd dat ik alle suggesties per definitie afkap, dat is op dit moment iets voor de toekomst. Includes die tooltjes die je noemt.

Ik ben die hele discussie een beetje heel erg zat, stelletje zuurpruimen.. |:( Dan neem je toch lekker geen deel aan mijn initiatief?

En wat betreft die url-shortener, zo kreeg ik 'm ook aangeleverd toen ik drukte om linkjes te maken voor anderen.... Speciaal voor jou dan....

[Reactie gewijzigd op donderdag 8 december 2011 14:08]


Door Tweakers user wibra, donderdag 8 december 2011 20:59

Jejking, even mn reactie van gisteren gelezen. Het kwam er waarschijnlijk nogal slecht uit bij gebrek aan smileygebruik. Herlees het (vooral de laatste zin) alsjeblieft even met een goedlachse stem, ik was echt in opperbest humeur toen ik het schreef. Mijn excuses als ik als een zuurpruim overkwam.

Langs de andere kant, ik blijf wel bij mn standpunt dat jouw one-man-show nooit kan opboxen tegen georchestreerde initiatieven.

Have a nice life! :)

Door Tweakers user Wes, vrijdag 9 december 2011 03:41

Jejking schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:37:
[...]
D. Ik zeg, áls je me wilt helpen om het af te maken, dán kan dat door [...] Waar is de verplichting dan, wijs het me maar aan.
Ik zeg nergens dat het een verplichting is, geen idee hoe je daar bij komt.
Jejking schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:37:
E. En omdat ik het ergens in de aanpak niet mee eens ben, maakt mij dat egoïstisch, niet-altruïstisch en een dumbo?
Het enige woord uit dat rijtje dat ik heb gebruikt is altruïstisch. Waar je egoïsme en dumbo vandaan haalt weet ik niet, maar dat zijn in elk geval niet mijn woorden.
Jejking schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:37:
F. O ja, als laatste: waar heb ik ook alweer gezegd dat ik alle suggesties per definitie afkap, dat is op dit moment iets voor de toekomst. Includes die tooltjes die je noemt.
Ik doel specifiek op de suggestie van een html pagina (dat leek me wel duidelijk toch?). Ik heb hoe dan ook nergens gezegd dat je per definitie alle suggesties afkapt.

Misschien moet je mijn post nog eens goed lezen, je legt me tot drie keer toe woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.
Jejking schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:37:
Ik ben die hele discussie een beetje heel erg zat, stelletje zuurpruimen.. |:( Dan neem je toch lekker geen deel aan mijn initiatief?
Je kunt toch moeilijk van mensen verwachten dat ze volledig kritiekloos je blog lezen. Tweakblogs en tweakers.net in het algemeen is een omgeving waar mensen kritisch tegenover elkaar staan. Ik vind dat persoonlijk alleen maar goed, het houdt je scherp.
Jejking schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:37:
En wat betreft die url-shortener, zo kreeg ik 'm ook aangeleverd toen ik drukte om linkjes te maken voor anderen.... Speciaal voor jou dan....
Ah, dat is al een verbetering. Fijn. :)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 december 2011 03:42]


Door Tweakers user Jejking, vrijdag 9 december 2011 10:50

wibra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:59:
Jejking, even mn reactie van gisteren gelezen. Het kwam er waarschijnlijk nogal slecht uit bij gebrek aan smileygebruik. Herlees het (vooral de laatste zin) alsjeblieft even met een goedlachse stem, ik was echt in opperbest humeur toen ik het schreef. Mijn excuses als ik als een zuurpruim overkwam.

Langs de andere kant, ik blijf wel bij mn standpunt dat jouw one-man-show nooit kan opboxen tegen georchestreerde initiatieven.

Have a nice life! :)
Herlezen met een goedlachse stem, nou vooruit dat het maakt het iets beter :P

Daarin verschillen we van mening, kijk ik snap best dat in the end het initiatief het misschien wel aflegt maar aan de andere kant vind ik het ook prettig om het gewoon maar te proberen, al was het maar voor de mensen (en mezelf) die er wel wat aan denken te hebben! Moet kunnen, toch?
Wezz6400 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 03:41:
[...]

Ik zeg nergens dat het een verplichting is, geen idee hoe je daar bij komt.


[...]

Het enige woord uit dat rijtje dat ik heb gebruikt is altruïstisch. Waar je egoïsme en dumbo vandaan haalt weet ik niet, maar dat zijn in elk geval niet mijn woorden.


[...]

Ik doel specifiek op de suggestie van een html pagina (dat leek me wel duidelijk toch?). Ik heb hoe dan ook nergens gezegd dat je per definitie alle suggesties afkapt.

Misschien moet je mijn post nog eens goed lezen, je legt me tot drie keer toe woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.


[...]

Je kunt toch moeilijk van mensen verwachten dat ze volledig kritiekloos je blog lezen. Tweakblogs en tweakers.net in het algemeen is een omgeving waar mensen kritisch tegenover elkaar staan. Ik vind dat persoonlijk alleen maar goed, het houdt je scherp.


[...]

Ah, dat is al een verbetering. Fijn. :)
Ja, ik kan ook niet verwachten dat iedereen kritiekloos blijft. Aan de andere kant, de stormvloed van kritiek die ik nu krijg, daar heb ik toch het idee bij dat het idee het niet verdient zelfs met deze uitvoering, snap je?

Wat betreft de dumbo etc, het stond erboven, het bleek dat dat verkeerd overkwam. Ik trok het door naar de algemene lijn van wat ik heb gezien. Had iets anders gekund, that said, ik kreeg nogal het idee dat je vond dat ik alles aan de kant zette (dat heb ik ook al eerder gehoord) dus vandaar m'n reactie. Thanks voor je feedback in ieder geval!

Reageren is niet meer mogelijk